کارتخوان سیار

انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی

lazy

انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی را در پکس پوز تهیه نمایید.

دستگاه‌های کارتخوان، دستگاه‌هایی هستند که این روزها کار مشتریان و کسب و کارها را راحت‌تر کرده‌اند. این دستگاه‌ها به عنوان یک پایانه فروش عمل می‌کنند و انجام کارهای بانکی و پرداخت‌ها را با سرعت بالا انجام می‌دهند. دستگاه‌های پوز یا کارتخوان که عملکردی مانند یک شعبه بانکی کوچک دارند، انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها مزایا و کاربردهای متعددی دارند. این پایانه‌های فروش بسته به بستر ارتباطی خود به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند، ما در شرکت پارت ارتباط آوا در ادامه این مقاله آن‌ها را بررسی خواهیم کرد و توضیحاتی در رابطه با کاربردهای آن‌ها خواهیم داد. آشنایی با کاربردها و قابلیت‌های این پایانه‌های فروش، موجب می‌شود که شما بتوانید یکی از این انواع دستگاه‌های کارتخوان را متناسب با نیازهای محل کار خود خریداری کنید.

پایانه فروش چیست؟

پایانه فروش یا دستگاه پوز، یک سخت افزار بانکی است که از طریق ارتباط با شبکه‌های مختلف یا با اتصال به خط تلفن به مشتریان کمک می‌کند که بدون نیاز به پول نقد و تنها با کشیدن کارت بانکی بتوانند مبلغ خرید را به حساب بانکی فروشنده منتقل کنند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی به یک یا چند حساب بانکی متصل شوید و حساب‌های بانکی خود را بهتر و راحت‌تر مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید
انتقال مالکیت دستگاه کارتخوان

بعضی از مدل‌های این دستگاه‌های کارتخوان، برخلاف دستگاه‌های پوز قدیمی، قابل حمل و سیار هستند و برای انجام تراکنش‌های بانکی به اتصال مستقیم با برق شهری نیازی ندارند. از انواع مختلف این دستگاه‌ها می‌توان در مشاغل و کسب و کارهای مختلفی از جمله فروشگاه‌ها، ادارات، مشاغل سیار، تاکسی‌ها، رستوران‌ها و… استفاده کرد.

__________________________________________

بیشتر بدانید:

دستگاه پوز سیار

تعمیر دستگاه پوز سیار 

کارتخوان سیار

__________________________________________

انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی

همان طور که گفتیم، پایانه‌های فروش یا دستگاه‌های پوز بر حسب بستر ارتباطی به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. مشاغل و کسب و کارهای مختلف می‌توانند بر حسب امکانات ارتباطی که در اختیار دارند، از انواع مختلف این دستگاه‌ها استفاده کنند. برای انتخاب پایانه فروش متناسب با نیازهای کاری خود، بهتر است با انواع این پایانه‌ها، ویژگی‌های هر کدام و کاربردهایی که دارند، آشنا شوید. انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی به پایانه‌های Dial-up POS، GPRS POS، LAN POS، Bluetooth POS، پایانه‌های فروشگاهی یا PC POS، پایانه‌های همراه یا M POS و پایانه‌های بی‌سیم یا Wi Fi تقسیم بندی می‌شوند. با پارت ارتباط آوا همراه شوید تا تک تک این پایانه‌های فروش را به همراه ویژگی‌های آن‌ها به شما معرفی کنیم.

پایانه فروش Dial-up POS

این دستگاه‌ها که به نام دستگاه‌های کارتخوان تلفنی شناخته می‌شوند، به یک شبکه تلفن ثابت برای عمل کردن نیاز دارند. چنان چه این دستگاه‌های کارتخوان به یک خط تلفن ثابت متصل نشوند، هیچ کاربرد و کارایی خاصی نخواهند داشت. این دستگاه‌ها را به علت اتصال مستقیمی که به تلفن ثابت دارند، نمی‌توان جا به جا کرد و در محل دیگری از آن‌ها استفاده کرد. همچنین در زمان اشغال بودن تلفن، نمی‌توان با استفاده از این دستگاه‌ها هیچ تراکنشی انجام داد و برای انجام پرداخت‌ها باید مجددا کارت کشید.

بیشتر بخوانید
تنظیمات دستگاه کارتخوان s90

برعکس این قضیه نیز اتفاق می‌افتد و در صورت استفاده از کارتخوان، دستگاه تلفن شما بوق اشغال پخش خواهد کرد. این کارتخوان‎‌های تلفنی برای استفاده در محیط‌هایی که تراکنش‌های زیادر در طول روز انجام نمی‌دهند مناسب است. همچنین، تنها مشاغل ثابت مانند فروشگاه‌ها، ادارات، مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها و… می‌توانند از این کارتخوان‌ها استفاده کنند و مشاغل سیار باید از انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی برای انجام تراکنش‌های بانکی بهره ببرند.

__________________________________________

حتما بخوانید:

تعمیر پرینتر

کارت خوان سیار

تعمیر پرینتر در محل

__________________________________________

 

پایانه فروش شبکه‌ای یا LAN

دستگاه‌های کارتخوان شبکه‌ای برای انجام عملکرد خود به خط تلفن ثابت نیازی ندارند و تنها با استفاده از کارت شبکه می‌توانند تراکنش‌های بانکی را برای شما انجام دهند. برای کار کردن با این نوع پایانه فروش، می‌توانید دستگاه کارتخوان شبکه‌ای را با کمک کابل به یک مودم متصل کنید. به این شکل می‌توانید تنها با اتصال به اینترنت، اطلاعات را با سرعت بالا ارسال کنید و تراکنش‌های بانکی را در تعداد بالاتر انجام دهید. با توجه به سرعت زیاد و امکان انجام تعداد بیشتری از تراکنش‌های مالی با استفاده از این کارتخوان‌ها، می‌توان آن‌ها را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید پر فروش مورد استفاده قرار داد.

پایانه فروش اینترنتی یا WI FI

این نوع از دستگاه‌های کارتخوان، درست همانند تلفن‌های هوشمند، تبلت و لپ تاپ، به صورت وایرلس یا بی‌سیم به شبکه اینترنت وای فای متصل می‌شوند و با سرعت زیادی تراکنش‌های بانکی شما را انجام خواهند داد. با خرید نوع از دستگاه‌ها، شما می‌توانید آن‌ها را تا حدی که شعاع اینترنت وای فای به شما اجازه می‌دهد، جا به جا کنید. برای استفاده از این دستگاه‌ها، شما نیازی به اتصال مستقیم با استفاده از سیم به تلفن یا مودم نخواهید داشت و تنها با استفاده از یک خط تلفن می‌توانید از چند دستگاه کارتخوان اینترنتی استفاده کنید. استفاده از ان دستگاه‌های کارتخوان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، رستوران‌ها و کافی شاپ‌هایی که تراکنش‌های مالی زیادی دارند توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید
مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

__________________________________________

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر پرینتر حرارتی

__________________________________________

پایانه فروش بلوتوثی

دستگاه‌های کارتخوان بلوتوثی، کارتخوان‌هایی هستند که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا راه‌های ارتباطی که سریع‌تر از این راه باشند، وجود دارند. دستگاه‌های کارتخوان بلوتوثی از ترکیب دستگاه‌های کارتخوان سیار یا سیم کارتی و دستگاه کارتخوان اینترنتی ایجاد شده‌اند. این دستگاه‌های پوز بر پایه و بستر خط تلفن و سیم کارت بنا شده‌اند. با استفاده از شبکه ارتباطی بلوتوث، می‌توانید این دستگاه‌های پوز بلوتوثی را تا شعاع مشخصی جا به جا کرده و در محل دیگری مورد استفاده قرار دهید. انواع مختلف پایانه فروش بلوتوثی، بردهای متفاوتی دارند و می‌توان آن‌ها را تا محدوده‌های مختلفی جا به جا کرد. به همین علت توصیه می‌کنیم در زمان خرید این دستگاه‌ها به برد آن‌ها توجه داشته باشید و کارتخوانی متناسب با شرایط کاری خود تهیه کنید.

پایانه فروش کامپیوتری یا PC-POS

این دستگاه‌های پوز، نسبت به سایر دستگاه‌های کارتخوان کمتر شناخته شده هستند و کارایی کمتری دارند. انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی با اتصال به یک بستر ارتباطی کامپیوتری می‌توانند کلیه تراکنش‌های بانکی شما را انجام دهند. این تراکنش‌ها را می‌توان از طریق این سیستم کامپیوتری کنترل کرد و به این وسیله برای مشتریان فاکتورهای فروشگاهی صادر کرد. این نوع کارتخوان‌ها معمولا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و مراکز خرید بزرگ می‌توان دید. برای کار کردن با این دستگاه‌ها می‌توان آن‌ها را به صندوق فروشگاه و یک نرم افزار حسابداری در کامپیوتر متصل کرد و به این ترتیب پس از تکمیل فاکتور، مبلغ کل به شکل خودکار محاسبه شده و جهت تسویه به دستگاه کارتخوان منتقل می‌شود. به این ترتیب مشتری می‌تواند بدون وارد کردن مبلغ، تنها با کشیدن کارت، آن را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید
نمایندگی کارت خوان سیار

__________________________________________

مطالب مرتبط:

تعمیر فیش پرینتر

تعمیر کارتخوان سیار

__________________________________________

پایانه فروش سیمکارتی یا GPRS

دستگاه‌های پوز سیمکارتی، نخستین دستگاه‌های کارتخوانی بودند که ایجاد شدند؛ به همین علت است که آن‌ها را با نام کارتخوان سیار می‌شناسیم. این دستگاه‌های کارتخوان بسیار پرطرفدار و کاربردی هستند و در اماکن مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر شما به کسب و کاری سیار مشغول هستید که دائما نیاز به جا به جایی دارید، استفاده از دستگاه‌های کارتخوان سیمکارتی یا سیار می‌توانند یک گزینه مناسب برای شما باشند. دستگاه‌های پوز سیمکارتی یا جی پی آر اس، بر پایه بستر ارتباطی سیمکارت فعالیت می‌کنند. به همین علت، در هر مکانی که سیمکارت شما آنتن دهی داشته باشد می‌توانید از این دستگاه‌های پوز استفاده کنید.به علاوه افرادی که برای کسب و کار خود نیازمند به سفر به کشورهای مجاور هستند، می‌توانند از این دستگاه‌ها برای انجام تراکنش‌های بانکی در کشورهای همسایه استفاده کنند.

پایانه فروش جیبی یا موبایل پوز یا M-POS

این دستگاه‌های پوز، یکی دیگر از انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی هستند که برای مشاغل سیار و مشاغلی که در حین انجام تراکنش‌ها مدام در حال جا به جایی هستند، مناسب است. این دستگاه‌ها به خریداران اجازه می‌دهند که از تلفن‌ها یا گوشی‌های هوشمندی که بر پایه سیستم عامل اندروید یا ios عمل می‌کنند را به عنوان یک پایانه فروش مورد استفاده قرار دهند. به این ترتیب می‌توان پایانه فروش خود را مدام به همراه داشت. این دستگاه‌ها سایز کوچکی دارند و به راحتی قابل حمل هستند. امکان انجام تراکنش‌ها با کمک پایانه فروش موبایلی از طریق یک شکاف کوچک ممکن می‌شود

بیشتر بخوانید
تفاوت دستگاه ریفر و استوک با آکبند

در مجموعه PAXPOZ تعمیرات کلیه برند های دستگاه پوز سیار به صورت تخصصی انجام می شود

ارائه نمایندگی در سراسر کشور

در هر استان و شهری از سرزمین عزیزمان ایران که هستید می توانید نمایندگی رسمی از شرکت PAXPOZ دریافت کنید .
همچنین شرکت PAXPOZ شرایط ویژه ای برای نماینده های خود در سراسر کشور ارائه میدهد
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارتخوان سیار با شماره 09101972007 تماس حاصل فرمایید.

 

پانوشت:

دستگاه پوز سیار ،تعمیر دستگاه پوز سیار، کارتخوان سیار ،تعمیر پرینتر، کارت خوان سیار ،کارتخوان بیسیم پکس مدل S910، تعمیر دستگاه خودپرداز ATM، تعمیر پرینتر حرارتی، تعمیر فیش پرینتر، تعمیر کارتخوان سیارتعمیر پرینتر در محل

 

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی

  1. صبا گفت:

    محتوا انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی واقعا آموزنده بود و من از آن استفاده کردم

  2. رحیمی گفت:

    مقاله انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی بسیار مفید بود ممنونم .

  3. احسان میرزایی گفت:

    مقاله انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی مطالب خوبی داشت ممنون

  4. هانیه گفت:

    انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی خیلی مقاله مفیدی بود تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *