کارتخوان سیار

تست باطری کارتخوان

تست باطری کارتخوان

تست باطری کارتخوان در سایت پکس پوز به توضیح آن می پردازیم.

دستگاه های کارتخوان

یکی از مشکلات همیشگی جابجا کردن هر روزه ی وجه نقد با خود می باشد. جابجایی وجه نقد علاوه بر خطرناک بودن و تهدید امنیت مالی و یا حتی جانی شما همواره با مشکلات دیگری مانند داشتن انواع آلودگی ها، نیاز به وسایلی از قبیل کیف های جادار برای جابجایی آن، عدم توانایی خرید با مبالغ بالا و… همراه می باشد. کارت های اعتباری یکی از مواردی است که جایگزین مناسبی برای وجه نقد به شمار می رود.

کارت های اعتباری فضای کمی اشغال می کنند، آلودگی کم تری به همراه دارند، با داشتن رمز امنیت بیش تری برای صاحب آن به ارمغان می آورد و… البته لازمه ی جایگزینی این کارت ها با وجه نقد توانایی از استفاده از آن ها در تمام خریدها می باشد. امروزه با وجود دستگاه های کارتخوان(دستگاه های pos) در اکثر مغازه ها امکان استفاده از این کارت های اعتباری فراهم گشته است. دستگاه کارتخوان دستگاهی است که موجب انتقال وجه از کارت مشتری به حساب بانکی صاحب دستگاه می گردد.

__________________________________________

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر حرارتی

__________________________________________

راه اندازی دستگاه کارتخوان tr lg training 9db38afe9c 2 e1635170900515

اگر شما نیز قصد خرید دستگاه کارتخوان را دارید، لازم است تا نکاتی از جمله راه اندازی و تنظیمات دستگاه کارتخوان را بدانید. اولین اقدام پس از خرید دستگاه کارتخوان  شارژ نمودن آن به مدت 2 الی 3 ساعت می باشد. پس از شارژ شدن نوبت به تنظیمات دستگاه  برای راه اندازی آن می رسد. برای  تنظیمات دستگاه کارتخوان لازم است تا ابتدا سیم کارت را داخل دستگاه کارتخوانقرار دهید. مکان سیم کارت پشت دستگاه و زیر باتری آن می باشد. دقت نمایید که سیم کارت به درستی در محل مخصوص خود قرار گیرد. پس از قرار دادن سیم کارت باتری را سر جایش قرار داده و درب آن را ببندید.

بیشتر بخوانید
اصول نگهداری از دستگاه کارتخوان

با فشردن و نگه داشتن دکمه ی پاور در این دستگاه می توانید آن را روشن نمایید. دستگاه کارتخوان  هنگام روشن شدن از شما رمز ورود می خواهد که می توانید رمز عبور پیش فرض را وارد کرده، کلید تایید را فشار دهید و پس از دسترسی به منو نسبت به تغییر رمز عبور اقدام نمایید. رمز پیش فرض بسته به دستگاه می تواند متفاوت باشد.

————————————————

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه پوز سیار

تعمیر کارتخوان سیار

تعمیر پرینتر

————————————————

تست دستگاه کارتخوان

پس از راه اندازی دستگاه کارتخوان باید آن را از جنبه های مختلف تست نمود تا از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل نمود. البته تست کردن دستگاه تنها برای این نیست که بدانیم دستگاه را درست راه اندازی کرده ایم یا نه. بلکه گاهی اوقات به خصوص در خرید دستگاه های کارتخوان کارکرده، ممکن است اجزای دستگاه از جمله باطری دارای مشکل و یا اختلالی باشند. پس تست دستگاه به شما این امکان را می دهند تا از سالم بودن اجزای دستگاه مطمئن شوید. برای تست دستگاه شما می بایست تک تک اجزا دستگاه، از جمله صفحه نمایشگر، مگنت، چاپگر، باطری و… را به صورت جداگانه تست نمایید. تست کردن هر کدام از اجزاء دارای روند متفاوتی می باشد.

imagesیلیلیللییلیلیل

__________________________________________

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر حرارتی

__________________________________________

تست باطری کارتخوان

کارتخوان ها دارای دو باطری داخلی و خارجی(اصلی) می باشند. باطری خارجی همان باطری است که که پشت کارتخوان ها وجود دارد و به راحتی قابل مشاهده است. اما باطری داخلی را نمی توان به راحتی مشاهده نمود. برای تست باطری راخلی می توان باطری خارجی را به مدت چند ثانیه از دستگاه خارج نمود و دوباره داخل آن قرار داد. در صورتی که باطری داخلی تمام شده باشد دستگاه روی حالت tamper می رود و نمی توان از آن استفاده نمود. ولی در صورت سالم بودن باطری، دستگاه کارتخوان بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید
تعمیر کارتخوان d210

تست باطری کارتخوان

برای تست باطری خارجی یا همان باطری اصلی، باید دستگاه را به شارژ متصل کرد و اجازه داد که به طور کامل شارژ شود. باطری سالم، شارژ دستگاه را در طولانی نگه می دارد و خاموش می شود. این که یک باتری سالم در چند ساعت شارژ می شود و یا چند ساعت شارژ را نگه می دارد بستگی به نوع باطری دارد و نمی توان زمان مشخصی را برای آن تعیین نمود. هم چنین تخلیه ی شارژ به تعداد تراکنش ها، تعداد چاپ رسید ها، میزان آنتن دهی و… نیز بستگی دارد. باطری های معیوب معمولا هنگام کشیدن شارژر خاموش می شوند و یا این که پس از شارژ کامل، بیش تر از چند دقیقه شارژ را نگه نمی دارند. البته خاموش شدن زود هنگام دستگاه می تواند به دلیل شارژ نشدن کامل باشد. شارژ نشدن کامل دستگاه می تواند مربوط به عدم سالم بودن شارژر نیز باشد.

__________________________________________

بیشتر بدانید:

دستگاه پوز سیار

کارتخوان سیار

کارت خوان سیار

تعمیر فیش پرینتر

__________________________________________

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “تست باطری کارتخوان

  1. سیمین گفت:

    دستگاه کارتخوان مثل گوشی خیلی زیاد شده اما جزئیات کار کردن باهاش مثل تست باتری کارتخوان رو باید یاد گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *