کارتخوان سیار

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی در سایت پکس پوز میپردازیم:

دستگاه کارتخوان  اولین  وسیله ای که به محض حساب کردن خرید هایمان با آن مواجه می شویم . چه در لباس فروشی چه در رستوران ها چه در هایپر مارکت ها . اینجاست که باید بدانیم دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز چیست ؟ دستگاه کارتخوان وسیله ای است که در انتقال پول از حساب مشتری به حساب فروشنده به صورت الکترونیکی به ما کمک می کند .

برای اینکه بهتر با این دستگاه را بشناسیم پکس پوز به تاریخچه دستگاه کارتخوان می پردازد :

در سال ۱۹۷۹،   نوار های مغناطیسی به کارتخوان های اعتباری اضافه شد  و این کار آعاز ماجرای ساخت دستگاه های کارتخوان بود . این سوال پیش میاد که قبل از این مردم چطوری  این کار را انجام می دادند ؟

در گذشته قسمت های برجسته کارت های اعتباری را با استفاده از پرینتر های دستی که دارای کپی کربن بود ، کپی می گرفتن و سپس این ورق ها را برای بانک ها می فرستاندند.  بعد از اضافه شدن نوار های مغناطیسی به کارتخوان اعتباری بسیاری از شرکت ها به فکر تولید  دستگاه کارتخوان شدند . یکی از این شرکت ها شرکت verifone  بود و همچنین میتوانیم به شرکت Hypercom هم اشاره کنیم . که بعدا با شرکت verifone  ادغام شد.

————————————————

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه پوز سیار

بیشتر بخوانید
انواع پایانه فروش از نظر بستر ارتباطی

تعمیر کارتخوان سیار

تعمیر پرینتر

————————————————

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

با توجه به زیاد شدن شرکت ها در این زمینه ، رقابت بین این شرکت ها بیشتر شد . و کم کم  تکنولوژی هم در ساخت این دستگاه ها به کار برده شد به صورتی که اول  با کشیدن کارت ها بر روی دستگاه کارتخوان فقط اطلاعاتی از نوار مغناطیسی که در کارت بود گرفته می شد ولی بعدا تراشه تی در ان قرار دادند که باعث امنیت بیشتر می شد . همچنین میتوان به سیستم های بدون تماس (NFC ) هم اشاره کرد .امروزه بسیاری از این دستگاه های کارتخوان حتی به سیستم عامل اندروید مجهز شدند و همچنین دارای بارکد خوان و چاپگر های حرارتی و … هستند و شما میتوانید با استفاده از گوشی هاس تلفن همراهتان کار های پرداختیتان را به راحتی انجام دهید .

 

انواع دستگاه کارتخوان

  1.  کارتخوان  سیار (GPRS): معمولا برای کسب کار هایی است که محدود به مکان نیست و شما میتوانید این دستگاه را همراه خودتان هر جا که بخوایید ببرید . این دستگاه ها معمولا با سیم کارت کار می کنند و همچنین دارای باطری قابل شارژ هستند .امروزه این دستگاه را بیشتر دست دسفروشان مترو می بینیم .
  2. دستگاه کارتخوان تلفنی (dialup): این دستگاه هابیشتر در فروشگاه ها دیده می شود و همچنین مجهز به سیم کارت نیستند و با خط تلفن کار می کنند که در صورت خرابی تلفن قابل استفاده نیستند .
  3. دستگاه WiFi دار (شبکه ای) : نسبت به دستگاه کارتخوان تلفنی جدید تر هستند و همچنین برای انجام تراکنش نیاز به اتصال به خط تلفن را ندارند و با وصل شدن به شبکه وای فای تراکنش را انجام می دهند و نسبت به دستگاه های که از سیم کارت استفاده می کنند سرعت تراکنش بالاتری دارند .
  4. بلوتوثی:  تا یک برد خاصی میتوان به عنوان دستگاه  سیار استفاده کرد
  5. موبایلی : که پیشرفته ترین دستگاه کارتخوان به حساب میاید .
  6.  کامپیوتری (PC pos): بیشتر برای شغل حسابداری مورد استفاده است .
بیشتر بخوانید
انواع کارتخوان از نظر بستر ارتباطی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از دستگاه‌های کارتخوان لمسی رونق پیدا کرده . به همین دلیل مزیت دستگاه کارتخوان لمسی بسیار زیاد است.

برای بسیاری از کسب و کار ها لازم است . در ادامه پکس پوز به مزیت دستگاه کارتخوان لمسی  می پردازد .

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

این دستگاه ها که از جدیدترین انواع دستگاه های کارتخوان می باشند بسیار کوچک و خوش دست هستند . دستگاه های کارتخوان لمسی برای بسیاری از فروشگاه ها و بهتره بگوییم کسب و کار ها ضروری است زیرا با استفاده از یک سیم کارت که ان را شارژ پولی و اینترنتی کرده باشید تراکنش های شما را به آسانی انجام می دهد همچنین در زمان شلوغی قابل استفاده هستند .  قیمت این دستگاه ها معمولا نسبت به دیتگاه های کارتخوان دیگر ارزان تر هستند و اگر گران هم باشند با توجه به قابلیت های ان ارزش خرید دارند .

وشما میتوانید با استفاده از قابلیت های این دستگاه ها مثل :

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

  • NFC
  • بارکد خوان
  • چاپگر
  • دوربین
  • پد امضا

و همچنین خدماتی مثل :

  • خرید
  • استعلام مانده حساب
  • پرداخت قبوض
  • خرید شارژ
  • انواع سرویس های پرداخت
  • گزارشات متنوع

بهتر است بخوانید:تعمیر فیش پرینتر

همچنین این دستگاهای کارتخوان  لمسی دارای سخت و افزار هایی مثل صفحه کلید و بارکد خوان ، رول کاغذی ، و…. می باشند . و در بخش نرم افزاریی هم دارای دو نرم افزار مهم 1.(ON- SITE) و 2.(CLOUD – BASED) هستند . این دستگاه ها قابلیت ضبط صدا هم دارند و همچنین شما میتوانید با نصب اپلیکیشن هایی بر روی این دستگاه ها  و پرداخت آنی باعث افزایش سرعت کار شوید .

بیشتر بخوانید
نمایندگی کارت خوان سیار

دلایل ضرروی بودن خرید کارتخوان لمسی و نکات آن

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

مزیت دستگاه کارتخوان لمسی

  • انجام راحت و سریع تراکنش ها
  • داشتن صفحه نمایش باعث سریع تر شدن کار ها و  از نظر جلوه و زیبایی
  • صرفه جویی در زمان
  • ابعاد و وزن دستگاه کارتخوان هر چه سبکتر باشد حمل و نقل آن راحتتر است.
  • هر چه ظرفیت باتری و قابلیت نگهداری دستگاه طولانی تر باشد بهتر است.
  • قابلیت اتصال دستگاه به همه انواع حساب‌های بانکی امکان پذیر باشد
  • قابلیت استفاده از اینترنت سیم کارت، به ویژه پشتیبانی از اینترنت نسل چهارم را داشته باشد.
  • سرعت پوز فروشگاهی لمسی سیار وابسته به دیتای سیمکارت همراه است
  •   این کارتخوان نیاز به کاغذ برای چاپ رسید پرداخت دارد. پس رول کاغذی از نیازهای این دستگاه پوز است.
  • کارت های بانکی تمام بانکهای کشور نیز برای این کارتخوان ها قابل قبول هستند.
  • دستگاه کارتخوان لمسی سیار با توجه به دارا بودن باطری شارژ شده، در زمان قطع برق شهر از باطری خود استفاده و عملیات پرداخت را انجام می دهند .

همچنین این دستگاه های کارتخوان لمسی  ازنظر مکانی محدودیتی ندارند و شما میتوانید از این دستگاه های کوچک در رستوران ها ، کافی شاپ ها ، فروشگاه ها ، تهیه غذا ها و… استفاده کنید .

__________________________________________

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر حرارتی

__________________________________________

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *