پرینتر

مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون

مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون

مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون در سایت پکس پوز به بررسی آن می پردازیم.

 

پرینترهای اپسون و مشکل گرفتگی نازل های هد پرینت

شاید بین تعداد صفحاتی که پرینت می گیرید با آنچه بر روی جعبه ی محصول نوشته شده است، تفاوت وجود داشته باشد. واضح است که صفحاتی که پزینت می گیرید به جوهر بیشتری نسبت به معیار استاندارد نیاز دارند. با این حال، یکی دیگر از دلایل رایج و احتمالا قابل حل دیگر برای بازده کم کارتریج، گرفتگی نازل‌های سر پرینتر است که این مورد جزو مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون هست. این یک مشکل بسیار رایج است که در برخی از مارک های پرینتر بیشتر از دیگران ظاهر می شود. برای مثال، همانطور که پرینترهای اپسون خوب و مقرون به صرفه هستند، به دلیل گرفتگی نازل بدنام هستند.

دلایل محکمی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد و دلایل محکم تری وجود دارد که چرا این اتفاق در پرینترهای اپسون بسیار می افتد. با این حال، به طور خلاصه، این در مورد همبستگی بین پیشرفت فناوری و کوچک شدن اندازه است. بیشتر پیشرفت های تکنولوژیک جدید شامل کاهش اندازه است. در مورد پرینت، کاهش قطر نازل پرینتر در واقع به کیفیت پرینت کمک می کند. بنابراین، این یک سکه دو رو است. پرینترهای جوهرافشان اپسون، نازل‌های هد پرینت را مسدود می‌کنند زیرا کیفیت پرینت عالی را ارائه می‌دهند. اجازه دهید، در پایین این موضوع را توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید
دسته بندی پرینتر و مقایسه‌ی آنها

__________________________________________

حتما بخوانید:

تعمیر پرینتر

کارت خوان سیار

تعمیر پرینتر در محل

__________________________________________

 

مشکل گرفتگی نازل های هد پرینت در پرینترهای اپسون(مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون)

 

مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون

مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون

 

  • اگر از کارتریج‌های اصلی یا اورجینال سازندگان تجهیزات (OEM= Original Equipment Manufacturers)  استفاده می‌کنید، هرگز نازل‌های هد پرینت را مسدود نمی‌شود.
  • اگر چرخه‌های تمیز کردن هد پرینت را ادامه دهید، نازل‌های هد پرینت، مسدود نمی‌شوند.

البته در هر دوی این موارد بزرگنمایی زیادی وجود دارد و ناقص هستند.

اگر از کارتریج‌های عمومی یا سازگار که توسط یک شرکت معتبر تولیده شده، استفاده کنید، شاید دقیقا مانند کارتریج‌های اصلی باشند. اکثر کاربران پرینتر قبلا این را کشف کرده‌اند و به دلیل آن صرفه‌جویی زیادی کرده‌اند.

چرخه‌های تمیز کردن هد پرینتر برای بیرون راندن توده‌های هوا از نازل‌ها مفید هستند. در برخی موارد، آنها حتی می توانند جوهر خشک شده را نیز تمیز کنند، اما برای برطرف کردن آنها مشکل باید جزئی باشد.

جامدات همیشه قادر خواهند بود مایعات را به شرط ضخامت کافی نگه دارند. با استفاده منظم، جوهر خشک شده به اندازه کافی در نازل های شما غلیظ می شود. اگر چرخه های تمیز کردن هد پرینت زیادی را برای مقابله با آن اجرا کنید، مهلت موقتی دریافت خواهید کرد.

تمام جوهرهایی که چرخه ی تمیزکردن هد پرینت از نازل عبور می دهد تا گرفتگی آن را باز کند، فکر می کنید کجا می رود؟ می ماند و بعد از یکی دو روز دوباره خشک می شود. به همین دلیل است که پس از اجرای چندین چرخه تمیز کردن هد پرینت، پرینت های واضحی دریافت می کنید تا روز بعد دوباره با همان مشکل روبرو شوید.

بیشتر بخوانید
تعمیر پرینتر زیراکس

بهتر است بخوانید:تعمیر فیش پرینتر

هد پرینت را بیرون بیاورید و نازل ها را پاک کنید

مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون

مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون

 

 

این راه حل خوبی برای اکثر پرینترها است زیرا هد پرینت آنها قابل جدا شدن است. به همین دلیل است که بسیاری از OEM ها، پرینترهای خود را به گونه ای طراحی کرده اند که هدهای پرینت بر خلاف پرینترها بخشی از کارتریج ها هستند. اما در مورد پرینترهای اپسون، این یک مشکل است. به یاد دارید کیفیت خروجی پرینت پرینترهای اپسون چقدر عالی است؟

خوب، این به دلیل پیشرفته بودن هد پرینت آنها امکان پذیر شده است، هدهای پرینت بخش دائمی پرینترها هستند. این بدان معنی است که مانند برخی برندهای دیگر، باز نشده و بیرون بیرون آورده نمی شوند تا آنها را پاک کنید. اگر آن ها را پاک نکنید، مشکل گرفتگی نازل های هد پرینت ایجاد می شود. این بدان معنی است که یا باید با ابزارهای متعدد و کتابچه ی راهنما هد پرینت را بیرون بیاورید یا برای خدمات، تماس بگیرید. یکی زمان می خواهد و دیگری هزینه. هیچ یک از این گزینه ها برای صاحب پرینتر جذاب نیست.  یک گزینه بسیار بهتر، جلوگیری از بروز این مشکل در وهله اول خواهد بود.

__________________________________________

بیشتر بدانید:

دستگاه پوز سیار

کارتخوان سیار

کارت خوان سیار

__________________________________________

تمیز نگه داشتن پرینترهای اپسون (مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون)

مقصر اصلی در مشکل گرفتگی نازل های هد پرینت، چه در پرینترهای اپسون و چه در موارد دیگر، هوا است. انسداد هوا نسبتاً رایج است، به ویژه به این دلیل که نازل ها با پیشرفت تکنولوژی کوچکتر می شوند. مقصر بزرگ بعدی البته جوهر خشک شده است. علاوه بر این موارد، باید گرد و غبار را نیز در نظر بگیرید. گرد و غبار اغلب می تواند مشکل را تشدید کند. هوا می‌تواند گرد و غبار داخل نازل‌ها را ببرد در حالی که جوهر وقتی با گرد و غبار ترکیب می‌شود می‌تواند به بخش‌های کوچکی از خاک تبدیل شود. این یک واقعیت است که پرینترهای کثیف، بیشتر مستعد گرفتگی نازل پرینتر هستند. این بدان معنی است که تمیز کردن منظم پرینتر مهم هست. تمیز نگه داشتن بیرون آن، احتمال کثیف شدن درون آن را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید
تعمیر پرینتر اپسون

 

خاموش کردن پرینترها در شب

همه پرینترها دارای این سیستم هستند که در آن یک چرخه کوچک تمیز کردن هد پرینت را هنگام روشن شدن اجرا می کنند. در واقع یک چرخه ی کوچک تمیز کردن نازل هد پرینت است. در این چرخه، پرینتر کمی جوهر را از طریق نازل ها بیرون می ریزد تا آنها را روان نگه دارد. این چرخه ها برای پرینتر مفید هستند و احتمال گرفتگی نازل های هد پرینت را کاهش می دهند. مشکل این است که برخی دارندگان پرینتر هرگز پرینترهای خود را خاموش نمی کنند. اگر هرگز آن را خاموش نکنید، هرگز روشن نمی شود. این بدان معنی است که چرخه های کوچک نمی توانند اجرا شوند. بنابراین، همیشه ایده خوبی است که پرینتر خود را در شب خاموش کنید.

 

به طور منظم پرینت بگیرید

صرف نظر از هوا، گرد و غبار یا جوهر خشک شده، پرینتر شما فقط در صورتی با مشکل گرفتگی نازل مواجه می شود که به اندازه کافی از آن استفاده نکنید. اگر به طور منظم از آن استفاده کنید، جوهر به طور منظم در آن جریان می یابد. این جریان منظم از ایجاد هرگونه فشار هوای منفی، ورود گرد و غبار به دیافراگم و خشک شدن جوهر در آن جلوگیری می کند. بنابراین، یکی از ساده‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای مقابله با مشکل گرفتگی نازل هد پرینت در پرینترهای اپسون، استفاده منظم از آنها است. در حالت ایده‌آل باید به حداقل چرخه ی کار ماهانه ی توصیه شده در کتابچه ی راهنما نگاه کنید و میزان پرینت روزانه را تخمین بزنید.

بیشتر بخوانید
تعمیر پرینتر در محل

————————————————

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه پوز سیار

تعمیر کارتخوان سیار

تعمیر پرینتر

————————————————

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

11 دیدگاه در “مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون

  1. عباس گفت:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون پرینترمن مشکل داشت هدپرینت رو بازکردم وتمیزکردم درست شد ممنون

  2. الیاس گفت:

    مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون را خیلی روان و کامل توضیح دادید .

  3. shamim گفت:

    مقاله مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون بسار مفید و کاربردی بود ممنواز سایت خوب پکس پوز

  4. سامان گفت:

    مراحل رفع مشکلات این نوع پرینتر رو خوب توضیح داد کارتخوان سیار در سایت پکس پوز

  5. محمد گفت:

    مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون را خیلی روان و کامل توضیح دادید .

  6. جواد چشمی گفت:

    مقاله مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون را خواندم. مفید بود

  7. احسان میرزایی گفت:

    نکات مهم و خوبی درباره مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون گفتین. ممنون

  8. زهره گفت:

    شما کارهای تعمیر پرینترهای جوهارافشان رو انجام میدید؟

  9. Hosein گفت:

    خیلی استفاده کردم مقاله کاملی بود.

  10. حامد گفت:

    مقاله مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون عالی بود ممنون

  11. زهرا گفت:

    مشکلات پرینترهای جوهرافشان اپسون همه رو درگیر میکنه ولی پکس پوز همه رو راحت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *