کارتخوان سیار

انواع کارتخوان از نظر بستر ارتباطی

انواع کارتخوان از نظر بستر ارتباطی

انواع کارتخوان از نظر بستر ارتباطی در سایت پکس پوز به توضیح آن می پردازیم.

 

دستگاه های کارتخوان

یکی از مشکلات همیشگی جابجا کردن هر روزه ی وجه نقد با خود می باشد. جابجایی وجه نقد علاوه بر خطرناک بودن و تهدید امنیت مالی و یا حتی جانی شما همواره با مشکلات دیگری مانند داشتن انواع آلودگی ها، نیاز به وسایلی از قبیل کیف های جادار برای جابجایی آن، عدم توانایی خرید با مبالغ بالا و… همراه می باشد. کارت های اعتباری یکی از مواردی است که جایگزین مناسبی برای وجه نقد به شمار می رود. کارت های اعتباری فضای کمی اشغال می کنند، آلودگی کم تری به همراه دارند، با داشتن رمز امنیت بیش تری برای صاحب آن به ارمغان می آورد و… البته لازمه ی جایگزینی این کارت ها با وجه نقد توانایی از استفاده از آن ها در تمام خریدها می باشد.

امروزه با وجود دستگاه های کارتخوان(دستگاه های pos) در اکثر مغازه ها امکان استفاده از این کارت های اعتباری فراهم گشته است. دستگاه کارتخوان دستگاهی است که موجب انتقال وجه از کارت مشتری به حساب بانکی صاحب دستگاه می گردد. کارتخوان ها از بسترهای متفاوت به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. در ادامه ی مطلب انواع کارتخوان از نظر بستر ارتباطی بررسی می شوند.

بیشتر بخوانید
پوز چیست؟

__________________________________________

بیشتر بدانید:

دستگاه پوز سیار

کارتخوان سیار

کارت خوان سیار

__________________________________________

انواع کارتخوان از نظر بستر ارتباطی

همان طور که ذکر شد دستگاه های کارتخوان انواع مختلفی دارند. یکی از  مواردی که موجب تنوع کارتخوان ها می شود بستر ارتباطی آن ها می باشد.alefbakhabar 6cdee

دستگاه کارتخوان تلفنی (Dialup)

نام این نوع کارتخوان از این رو تلفنی است که با خط تلفن کار می کند. برای اتصال به خط تلفن نیز دستگاه باید در مکان ثابتی قرار گیرد، به همین دلیل به آن کارتخوان ثابت نیز می گویند. به دلیل ثابت بودن مکان این دستگاه، استفاده از آن در فروشگاه ها، مغازه ها ، دفاتر و یا سایر مشاغلی که در محل ثابتی قرار دارند، کاربرد بیش تری دارد. سرعت تراکنش این دستگاه متوسط می باشد. این نو.ع کارتخوان به نسبت سایر انواع ساده تر و به تبع محبوب تر می باشد.

دستگاه کارتخوان شبکه‌ای (Lan)

این نوع کارتخوان بر خلاف کارتخوان تلفنی نیازی به اتصال به خط تلفن ندارد بلکه دریافت اطلاعات در آن از طریق شبکه ی اینترنتی صورت می گیرد. علاوه بر این ها، سرعت انجام تراکنش ها در این نوع کارتخوان ها بالا است. به همین دلیل در محل هایی که تعداد تراکنش های زیادی در روز انجام می گیرد، استفاده از این نوع کارتخوان موجب صرفه جویی در زمان می گردد. هم چنین ممکن است در همه ی مشاغل امکان اتصال به خط ثابت وجود نداشته باشد.

دستگاه کارتخوان بی‌سیم یا سیار

این نوع کارتخوان ها برای فعال شدن نیازمند یک سیم کارت هستند که دسترسی به اینترنت و GPRS داشته باشد. سرعت تراکنش در این نوع کارتخوان بالا می باشد. این نوع کارتخوان ها مناسب مشاغلی است که به صورت سیار کار می کنند و در مکان ثابتی مستقر نمی باشند.

بیشتر بخوانید
دستگاه پوز سیم کارتی

————————————————

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه پوز سیار

تعمیر کارتخوان سیار

تعمیر پرینتر

————————————————

دستگاه کارتخوان متصل به رایانه‌ (PC-Pos)8b087d912ad07fa2d778568790a305e3

کارتخوان های متصل به رایانه را احتمالا در فروشگاه های زنجیره ای مشاهده نموده اید. این دسته از کارتخوان ها به رایانه متصل بوده و اطلاعاتی از قبیل موارد خرید و قیمت هر کدام از طریق رایانه به دستگاه منتقل می شود. در این نوع کارتخوان ها به دلیل انجام محاسبات توسط سیستم، احتمال بروز هرگونه خطا به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند.

دستگاه کارتخوان بلوتوثی (Bluetooth)

این نوع کارتخوان ها متشکل ازدو قسمت پایه و کارتخوان می باشند. تراکنش می تواند تا فاصله ی 100 متری و از طریق بلوتوث صورت گیرد. این ویژگی بیش تر در مراکزی کاربرد دارد که خواستار رفاه بیش تری برای مشتریان می باشند. استفاده ازاین نوع دستگاه از تجمع مشتری ها جلوی صندوق پیشگیری می نمایند.

دستگاه کارتخوان M-POS

m pos e

این نوع از کارتخوان جدیدترین و پیشرفته نوع آن می باشند. ابعاد دستگاه بسیار کوچک بوده و پرداخت به آن توسط گرفتن اسکن کارت بانکی از تلفن همراه می باشد. از مزیت دیگر این کارتخوان ها می توان به عدم چاپ رسید کاغذی اشاره نمود. در عوض چاپ رسید کاغذی، تاییدیه ی پرداخت به تلفن خریدار پیامک می گردد. عدم چاپ رسید کاغذی موجب صرفه جویی در کاغذمی شود. هم چنین  از مشکلاتی از جمله گم شدن ، پاره شدن و یا رسیدن هرگونه آسیب به رسید پیش گیری می نماید.

__________________________________________

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر پرینتر در محل

بیشتر بخوانید
نحوه تغییر سریال نکسگو G2 وG3

تعمیر پرینتر حرارتی

تعمیر فیش پرینتر

__________________________________________

1 دیدگاه در “انواع کارتخوان از نظر بستر ارتباطی

  1. سحر گفت:

    مقاله آموزنده و کاملی بود راجع به انواع دستگاه کارتخوان ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *