پرینتر, تعمیرات

تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست

نحوه ی تعمیر یا رفع خطای درایور چاپگر در دسترس نیست در ویندوز 10

 

تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست در ویندوز 10  در سایت پکس پوز به برطرف کردن آن می پردازیم.

 تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست (Printer Driver Is Unavailable) در ویندوز 10

یک پرینتر وقتی کار می‌کند یک قطعه ی عالی از تجهیزات است اما وقتی خوب عمل می‌کند. پرینتر شما می‌تواند سال‌ها به‌طور قابل‌اعتماد کار کند و هزاران پرینت را تولید کند اما همچنین ممکن است دچار اختلال شود یا حتی به طور کامل پاسخ ندهد. خوشبختانه، شما به راحتی می توانید نحوه ی تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست (Printer Driver Is Unavailable) در ویندوز 10 را بیابید.

ما برخی از رایج ترین مشکلات پرینتر را بررسی می کنیم تا به شما در حل مشکلاتی که ممکن است در بازتولید اسناد خود داشته باشید کمک کنیم. گاهی اوقات، ممکن است دلیل آن، استفاده بیش از حد یا فرسودگی اجزای پرینتر باشد. البته، استفاده کم از پرینتر نیز می تواند منجر به مشکلات پرینت شود، زیرا جوهر خشک شده می تواند نازل های پرینتر جوهر افشان را مسدود کند. همچنین زباله‌هایی مانند پرزها ممکن است پرینتر را مسدود کرده و در نتیجه کاغذ گیر کند یا آسیب ببیند. با این حال، مشکل می تواند پیچیده تر باشد و در نتیجه، یک پیام خطا ایجاد شود.

بیشتر بخوانید
تعمیر پرینتر زیراکس

به طور معمول، یک پیام خطا ممکن است به این معنی باشد که نرم افزار پرینتر به درستی بر روی رایانه نصب نشده باشد یا ممکن است مشکلی در درایورهای دستگاه وجود داشته باشد.

__________________________________________

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر حرارتی

__________________________________________

چرا پرینتر من با ویندوز 10 پرینت نمی گیرد (تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست)؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا پرینتر شما ممکن است پاسخگو نباشد. باید با بررسی اصول اولیه شروع کنید، مانند اطمینان از اینکه کاغذ در سینی وجود دارد، کابل‌ها به پرینتر متصل هستند، پرینتر به Wi-Fi متصل است و کارتریج‌های تونر تمام نشده‌اند. همچنین باید به دنبال چراغ های هشدار در دستگاه یا پیام های خطای نمایش داده شده توسط ویندوز 10 باشید. علاوه بر این، اگر اخیراً سیستم عامل رایانه خود را از ویندوز 7 یا 8 به ویندوز 10 ارتقا داده اید و متوجه شده اید که دستگاه شما به درستی پرینت نمی گیرد، ممکن است فرآیند ارتقا، به درایور پرینتر، آسیب رسانده باشد.

شما می‌توانید از یک درایور پرینترکه با نسخه جدید ویندوز شما سازگاری داشته باشد، استفاده کنید. پس از انتشار ویندوز 10، مایکروسافت اعلام کرد که هیچ ناسازگاری بین سیستم عامل با برخی نرم افزارها و برنامه های کاربردی وجود نخواهد داشت. همین امر در مورد برخی از درایورهای پرینتر نیز درست است.

چندین تولیدکننده پرینتر نتوانستند درایورهای خود را به موقع به روز کنند و این مسئله را پیچیده تر کرد. درایور ناسازگار یا فایل آسیب دیده، ممکن است دلیلی باشد که خطای درایور پرینتر در دسترس نیست (Driver Unavailable) را تجربه می کنید.

بیشتر بخوانید
قطعات پرینتر

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به‌روزرسانی‌های ویندوز را بررسی کنید و سپس آخرین درایور را برای پرینتر خود نصب کنید.

درایور پرینتر چیست؟

قبل از بررسی تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست در ویندوز 10، مهم است که بدانید درایور پرینتر چیست.

درایور، یک برنامه کوچک نصب شده بر روی رایانه است که ارتباط بین آن و پرینتر را امکان پذیر می کند. این دو عملکرد اصلی را انجام می دهد: اولین مورد به عنوان پلی بین پرینتر و رایانه شما است که به رایانه اجازه می دهد مشخصات سخت افزاری و جزئیات پرینتر را درک کند.

دوم، درایور، مسئول ترجمه داده های کار پرینت به سیگنال هایی است که پرینتر می تواند درک کند.هر پرینتری درایور منحصر به فرد خود را دارد که برای مطابقت با مشخصات آن در یک سیستم عامل خاص، در این مورد، ویندوز 10 نوشته شده است. اگر پرینتر شما به درستی پیکربندی نشده باشد یا اگر درایور دستگاه نادرستی را نصب کرده باشید، رایانه قادر به انجام شناسایی پرینتر نخواهد بود. با این حال، برخی از مدل‌های پرینتر می‌توانند از درایورهای عمومی همراه با ویندوز10 استفاده کنند.

این به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به نصب درایورهای اضافی، پرینت کنید. با این حال، اغلب، استفاده ی کاملی از پرینتر ارائه نمی دهد زیرا ممکن است عملکردها و تنظیمات اضافی پرینتر در دسترس نباشد.

بهتر است بخوانید:تعمیر فیش پرینتر

 برای تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست در ویندوز 10 چه باید کرد؟

ممکن است فایلی را دانلود کرده یا سندی را تایپ کرده، اما وقتی می خواهید آن را برای پرینت ارسال کنید، هیچ اتفاقی نمی افتد. اگر پرینتر شما کار نمی کند و به جای آن خطای Printer Driver Is Unavailable را روی صفحه نمایش خود می بینید، باید ببینید مشکل چیست. در اینجا سه ​​راه ممکن برای تعمیر یا رفع این خطای رایج هنگام اجرای ویندوز 10 وجود دارد:

بیشتر بخوانید
تعمیر هد پرینتر

1) ابزار Windows Update Tool را اجرا کنید

یکی از دلایلی که ویندوز 10 ممکن است خطای درایور پرینتر در دسترس نیست Printer Driver Is Unavailable را نمایش دهد می تواند این باشد که سیستم عاملی قدیمی دارید. به همین دلیل باید در اسرع وقت تمام به روز رسانی های موجود ویندوز را نصب کنید. این نه تنها به شما کمک می کند دوباره پرینت کنید، بلکه از ثبات و امنیت کلی رایانه شما نیز اطمینان حاصل می کند. به این منظور ابزار Windows Update را اجرا می کنیم:

1) روی دکمه Start در گوشه سمت چپ پایین صفحه خود کلیک کنید.

تعمیر یا رفع خطای درایور چاپگر در دسترس نیست

تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست

 

2) روی نماد setting کلیک کنید.

نحوه ی تعمیر یا رفع خطای درایور چاپگر در دسترس نیست در ویندوز 10

 

3) گزینه Update and Security را انتخاب کنید .

نحوه ی تعمیر یا رفع خطای درایور چاپگر در دسترس نیست در ویندوز 10

تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست

 

4) ویندوز، به ‌روزرسانی‌ها را جستجو می‌کند و در صورت یافتن، به‌ طور خودکار دانلود و نصب می‌کند.

5) پس از تکمیل فرآیند به روز رسانی، رایانه ی خود را مجددا راه اندازی کنید.

پس از راه اندازی مجدد رایانه، می توانید پیام خطای درایور پرینتر در دسترس نیست را با پرینت گرفتن، بررسی کنید

__________________________________________

بیشتر بدانید:

دستگاه پوز سیار

کارتخوان سیار

کارت خوان سیار

__________________________________________

 

 

2)درایورهای پرینتر خود را به صورت دستی به روز کنید

اگر پس از انجام به‌ روزرسانی ویندوز همچنان با خطا مواجه شدید، باید درایورهای پرینتر خود را به ‌روزرسانی کنید. می‌توانید از وب‌سایت سازنده ی پرینتر دیدن کنید و ببینید آیا دستگاه توسط ویندوز 10پشتیبانی می‌شود یا خیر. دانلود درایورها معمولاً در بخش پشتیبانی سازنده یافت می‌شوند. اگر دستگاه پشتیبانی می شود، باید آخرین نسخه ی پایدار را دانلود کنید. پس از دانلود، روی فایل نصب کننده دوبار کلیک کنید تا درایور جدید اضافه شود. با این حال، ممکن است پرینتر شما فقط از نصب دستی درایورها پشتیبانی کند. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید:

  • کنترل پنل را باز کنید.
  • در سمت راست بالای دایلاگ (dialog)، نمای Small Icons را انتخاب کنید و سپس روی Device Manager کلیک کنید.
  • در پنجره Device Manager، پرینتری را پیدا کنید که می‌خواهید درایورهای آن را نصب کنید. اغلب، متوجه خواهید شد که پرینتری با درایورهای مفقود، خراب یا قدیمی، علامت تعجب زرد در کنار نام خود دارد.
  • روی نام پرینتر  کلیک راست کرده و از منوی پاپ آپی که ظاهر می شود، گزینه Update Driver Software را انتخاب کنید .
  • یک پنجره جدید با دو گزینه ظاهر می شود. گزینه ی جستجوی خودکار
بیشتر بخوانید
تعمیر پرینتر در سعادت آباد

Search automatically for updated driver software  را انتخاب کنید. دستورالعمل‌های موجود در ویزرد (wizard) را دنبال کنید تا آخرین درایورها را برای پرینتر خود نصب کنید، اگر قبلاً آنها را ندارید. اگر قبلاً درایورها را از سایت پشتیبانی سازنده دانلود کرده بودید، به جای آن         Browse my computer for driver software  را انتخاب کنید.

 

3) درایور پرینتر خود را به طور خودکار به روز کنید

همانطور که می بینید، این امکان برای شما وجود دارد که درایورهای پرینتر را از وب سایت سازنده جستجو کنید، آنها را دانلود و به صورت دستی نصب کنید.  اگر درایورهای پرینتر اشتباهی را نصب کنید، می توانید رایانه خود را ناپایدار یا حتی کاملاً غیرقابل استفاده کنید. بنابراین می توانید از نرم‌افزارهای تخصصی جستجو و به ‌روزرسانی درایور مانند Driver Support استفاده کنید تا کار را برای شما آسان‌تر کند. پس از نصب چنین برنامه ای، به طور خودکار مشکلاتی را که ممکن است باعث خرابی پرینتر شما شود شناسایی کرده و راه حل هایی ارائه می دهد. به جستجوی جدیدترین درایورهای پرینتر پایان دهید و خطاهای پرینت را با پشتیبانی درایور برطرف کنید گذراندن سیستماتیک مراحل بالا به شما کمک می کند تا مشکلات پرینتر خود و عدم پاسخگویی آن را حل یا تعمیر کنید.

جستجوی دستی به‌ روزرسانی‌های ویندوز 10 و نصب درایورهای پرینتر جدید احتمالاً خطای درایور پرینتر در دسترس نیست  Printer Driver Is Unavailable  را برطرف می‌کند.

 

————————————————

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه پوز سیار

تعمیر کارتخوان سیار

تعمیر پرینتر

————————————————

 

نوشته های مشابه

7 دیدگاه در “تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست

  1. SaJJaD گفت:

    مرسی از پکس پوز اطلاعات خوبی داد راجب رفع ایراد پرینت گرفتن در ویندوز ۱۰

  2. جواد چشمی گفت:

    مقاله تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر را خواندم. مفید بود

  3. احسان میرزایی گفت:

    تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست مقاله خوبی بود نکات جالب توجهی داشت ممنون از سایت خوبتون

  4. آرزو گفت:

    مقاله خوب و مفیدی بود

  5. Hosein گفت:

    مقاله تخصصی و جامعی بود

  6. اعظم گفت:

    ممنون بابت مقاله تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست از پکس پوز

  7. مختاری گفت:

    مقاله خوبی درباره تعمیر یا رفع خطای درایور پرینتر در دسترس نیست بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *