کارتخوان سیار

رمز پشتیبان و رمز پذیرنده دستگاه کارتخوان

رمز پشتیبان و رمز پذیرنده دستگاه کارتخوان

رمز پشتیبان و رمز پذیرنده دستگاه کارتخوان در سایت پکس پوز به توضیح آن می پردازیم.

 

دستگاه های کارتخوان

یکی از مشکلات همیشگی جابجا کردن هر روزه ی وجه نقد با خود می باشد. جابجایی وجه نقد علاوه بر خطرناک بودن و تهدید امنیت مالی و یا حتی جانی شما همواره با مشکلات دیگری مانند داشتن انواع آلودگی ها، نیاز به وسایلی از قبیل کیف های جادار برای جابجایی آن، عدم توانایی خرید با مبالغ بالا و… همراه می باشد. کارت های اعتباری یکی از مواردی است که جایگزین مناسبی برای وجه نقد به شمار می رود.کارت های اعتباری فضای کمی اشغال می کنند، آلودگی کم تری به همراه دارند، با داشتن رمز امنیت بیش تری برای صاحب آن به ارمغان می آورد و… البته لازمه ی جایگزینی این کارت ها با وجه نقد، امکان  استفاده از آن ها در تمام خریدها می باشد.

بهتر است بخوانید:تعمیر پرینتر حرارتی

امروزه با وجود دستگاه های کارتخوان(دستگاه های pos) در اکثر مغازه ها امکان استفاده از این کارت های اعتباری فراهم گشته است. دستگاه کارتخوان دستگاهی است که موجب انتقال وجه از کارت مشتری به حساب بانکی صاحب دستگاه می گردد. برای خرید توسط کارت بانکی از دستگاه کارتخوان لازم است سمتی از کارت اعتباری خود که دارای نواری مشکی رنگ می باشد را از شیار کنار دستگاه عبور دهید، مبلغ مورد نظر را وارد کرده و رمز کارت خود را وارد نمایید. در پایان عملیات دستگاه کارتخوان پیغامی از قبیل عملیات با موفقیت انجام شد می دهد و دو رسید صادر می کند. یکی از این دو رسید مخصوص مشتری و دیگری مخصوص فروشنده می باشد.

بیشتر بخوانید
اتصال کارتخوان به پاوربانک

بهتر است بخوانید:تعمیر فیش پرینتر

صصصصصصصصصصصص

راه اندازی دستگاه کارتخوان

اولین اقدام پس از خرید دستگاه کارتخوان شارژ نمودن آن به مدت 2 الی 3 ساعت می باشد. پس از شارژ شدن نوبت به تنظیمات دستگاه  برای راه اندازی آن می رسد. برای  این کار لازم است تا ابتدا سیم کارت را داخل دستگاه قرار دهید. مکان سیم کارت پشت دستگاه و زیر باتری آن می باشد. دقت نمایید که سیم کارت به درستی در محل مخصوص خود قرار گیرد. پس از قرار دادن سیم کارت باتری را سر جایش قرار داده و درب آن را ببندید. با فشردن و نگه داشتن دکمه ی پاور در این دستگاه می توانید آن را روشن نمایید. دستگاه کارتخوان هنگام روشن شدن از شما رمز ورود می خواهد که می توانید رمز عبور پیش فرض را وارد کرده، کلید تایید را فشار دهید و پس از دسترسی به منو نسبت به تغییر رمز عبور اقدام نمایید.

رمز پشتیبان

رمز پشتیبان به نام های رمز مدیر و یا سرپرست نیز معروف است. این رمز به منظور عدم امکان هک کردن دستگاه کارتخوان و به تبع دسترسی به حساب های فروشندگان و حتی خریداران می باشسد. رمز پشتیبانی به طور معمول در اختیار صاحب دستگاه قرار نمی گیرد بلکه تنها در اختیار شرکتی است که وظیفه ی پشتیبانی دستگاه کارتخوان را برعهده دارد. علت این عدم دسترسی رمز وجود تنظیماتی در دستگاه می باشد که تغییر آن ها باعث بروز مشکلاتی می گردد. به همین دلیل عدم دسترسی به رمز پشتیبان ، در صورت بروز هرگونه مشکل در کارتخوان که نیاز به ورود رمز پشتیبان می باشد، صاحب دستگاه باید به پشتیبانی مراجعه کرده و برای رفع مشکل و یا ورود رمز اقدام نماید.

بیشتر بخوانید
نصب برنامه حسابداری ، واتساپ و اینستاگرام روی کارتخوان اندرویدی

صصصص

————————————————

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه پوز سیار

تعمیر کارتخوان سیار

تعمیر پرینتر

————————————————

رمز پذیرنده

رمز پذیرنده یا رمز پیش فرض دستگاه، رمزی است که هنگام راه اندازی دستگاه کارتخوان باید وارد گردد. این رمز بستگی به نوع سامانه ی دستگاه کارتخوان دارد. شما می توانید چند نمونه از این رمز ها را که مخصوص به سامانه های مختلف می باشند در جدول زیر مشاهده نموده و در صورت نیاز از هر کدام استفاده نمایید. البته به دلیل در دسترس نمودن این رمزها، باید در اولین فرصت نسبت به عوض کردن رمز آن دقت کنید تا احتمال هرگونه هک کردن و یا نفوذ امنیتی در دستگاه وجود نداشته باشد.

 

نام سامانه رمز پذیرنده
ایرانکیش ۰۰۰۰
پاسارگاد ۱۲۳۴
امید سپه ۰۰۰۰
یکتا ۲۵۸۰
سامان کیش ۰۰۰۰
پرداخت نوین ۱۱۱۱

سداد

۰۰۰۰
دماوند ۱۱۱۱
فن آوا ۱۱۱۱

 

نحوه ی تغییر رمز پذیرنده

همان طور که ذکر شد، تغییر رمز پذیرنده برای بالا رفتن امنیت آن لازم می باشد. برای تغییر رمز باید ابتدا گزینه ی منو دستگاه را انتخاب کرده و سپس گزینه ی تغییر رمز را  فشار دهید. برای تغییر رمز دستگاه ابتدا از شما رمز قبلی را می خواهد. پس از تایید رمز قبلی باید رمز جدید را وارد کرده و تایید کنید. در قدم بعدی باید رمز جدید را دوباره وارد نموده و تایید کنید. به همین سادگی شما موفق به تغییر رمز دستگاه خود شده اید.

پانوشت:
دستگاه پوز سیار  – دستگاه کشلس

1 دیدگاه در “رمز پشتیبان و رمز پذیرنده دستگاه کارتخوان

  1. امیر گفت:

    چقدر خوبه ادم با این راهنمایی ها میتونه خیلی راحت و مستقل اقدام به خرید دستگاه پوز کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *