کارتخوان سیار

قابلیت های جدید سامانه شاپرک

قابلیت های جدید سامانه شاپرک

قابلیت های جدید سامانه شاپرک در سایت پکس پوز به توضیح آن می پردازیم.

سامانه شاپرک

کلمه ی شاپرک مخفف عبارت، شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی می باشد. این سامانه توسط شرکت شاپرک ایجاد شده است و وظیفه آن نظارت بر پرداخت های بانکی و تلاش برای رفع مشکلات موجود در این زمینه می باشد. البته این سامانه به جز نظارت خدمات زیادی هم برای ارائه به عموم مردم دارد. برای استفاده از امکانات این سامانه لازم است به آن وارد شوید. برخی از این خدمات به صورت عمومی در سایت قرار گرفته است و با مراجعه به این سایت می توانید از آن ها بهره مند شوید. اما برخی دیگر مخصوص اعضاء سامانه شاپرک بوده و این افراد که از نام کاربری و گذر واژه مخصوص برخوردارند، می توانند از ان ها استفاده کنند

قابلیت های جدید سامانه شاپرک

وظایف سامانه شاپرک

همان طور که ذکر شد، وظیفه ی اصلی سامانه ی شاپرک،نظارت بر پرداخت های بانکی می باشد. اما خدمات دیگری نیز انجام می دهد که از جمله ی مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اعطای مجوز به شرکت‌های psp
  • انتشار گزارش اقتصادی
  • اعطای مجوز به شرکت‌های پرداخت‌یار
  • ارائه تأییدیه به کارت‌خوان‌های موبایلی
  • بستن درگاه پرداخت اینترنتی در صورت تخلف
  • ثبت درخواست پذیرندگی
بیشتر بخوانید
اصول نگهداری از دستگاه کارتخوان

————————————————

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه پوز سیار

تعمیر کارتخوان سیار

تعمیر پرینتر

————————————————

تفاوت شتاب و شاپرک

سامانه ی شاپرک و شتاب معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. اما باید توجه داشته باشید که این دو سامانه باهم متفاوت اند. شاپرک شبکه‌ای است که شبکه‌های پرداخت پایانه فروشگاهی بانک‌ها را به یک شبکه بزرگ‌تر وصل می‌کند. تمامی تراکنش‌های الکترونیک شبکه بانکی از زیرساخت‌های شبکه شتاب عبور می‌کنند اما از سوئیچ شرکت‌های پی‌اس‌پی و شرکت شاپرک عبور نمی‌کنند. شاپرک تنها تراکنش‌های پذیرفته شده روی پایانه‌های متعلق به شرکت‌های پی‌اس‌پی را ثبت می‌کند.

 

قابلیت های جدید سامانه شاپرک

شرکت پرداخت شاپرک یکی از نهادهای اصلی بانک مرکزی است که قابلیت های بسیاری را در صنعت پرداخت ارائه داده است. در ادامه ی مطلب به برخی از قابلیت ها و ویژگی های جدید شرکت پرداخت شاپرک می توان به مواد زیر اشاره نمود:

imagesباباباباباسیلسی

دریافت کارمزد از دارنده کارت در زمان تراکنش

دریافت کارمزد بیشتر در قبال دریافت رسید کاغذی برای انجام تراکنش ها یکی از قابلیت ها و ویژگی هایی است که در تراکنش دستگاه های کارتخوان ممکن است اضافه گردد. منظور این است که مشتری در ازای چاپ رسید کاغذی می بایست کارمزد بیشتری بپردازد.

احراز هویت دارنده کارت

یکی از امکانات جدید سامانه های شاپرک احراز هویت دارندگان کارت می باشد. این امکان برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلاتی از جمله انواع کلاهبرداری های افراد سود جو به وجود آمده است. در این امکان، فرد با وارد کردن رمز کارت خود می تواند اطلاعات شخصی و حتی آدرس را به پذیرنده نشان دهد. البته این نوع تراکنش ها برای مشاغلی که اجناس و خدمات خود را به صورت اقساطی ارائه می دهند مفید است.

بیشتر بخوانید
تنظیمات اپ پاسارگاد روی دستگاه کارتخوان نیوپوز مدل NEW7210
تراکنش حاصل از برگشت از خرید

در قابلیت های اضافه شده پرداخت شاپرک شما می توانید در صورت اشتباه کشیدن یک مبلغ در خرید، با یک تراکنش مقدار مبلغ اشتباه شده را به حساب کارت خود بازگردانید. به این صورت که با همان کارت قبلی یک تراکنش انجام داده و مبلغ را وارد می کنید. این مبلغ از حساب همان پذیرنده قبلی برداشت می شود. آن گاه به حساب کارت شما واریز می گردد.

قابلیت پرداخت های تکراری در شاپرک

قابلیت پرداخت های تکراری یعنی پرداخت هایی با همان مبلغ و همان شرایط بدون کشیدن کارت میسر خواهد بود. فقط کافیست از طریق اپلیکیشن پرداخت بر روی موبایل یک پرداخت بدون وارد کردن اطلاعات کارت و رمز انجام دهید. این ویژگی برای پاسخ به نیاز برخی از مشتریان مانند شارژ تاکسی های اینترنتی، پرداخت قبوض و مواردی که هر روز، هفتگی و یا ماهانه انجام می گردند بسیار مناسب است.

قابلیت کارت به کارت از طریق دستگاه کارتخوان

با وجود این ویژگی دیگر نیازی نیست برای کارت به کارت کردن به پای باجه های خودپرداز بروید. با به کارگیری این طرح می توانید از طریق دستگاه کارتخوان عملیات کارت به کارت را انجام دهید.

بهتر است بخوانید:تعمیر فیش پرینتر

ویژگی رزرو تراکنش در پرداخت با شاپرک

گاهی اوقات از امکاناتی استفاده می کنیم که ممکن است پس از اتمام استفاده از آن، مبلغ بیشتری پرداخت کنیم. این نوع تراکنش و برداشت از کارت در انتهای یک خرید و استفاده از برخی امکانات صورت می گیرد. همچنین در نظر داشته باشید که در رزرو تراکنش، در برداشت نهایی از کارت نیازی به دارنده کارت و ورود رمز نخواهد بود. این ویژگی اعتماد پذیرنده را نسبت به مشتری جلب می کند.

بیشتر بخوانید
تنظیمات دستگاه کارتخوان ملت
اخذ ۱۰ گردش آخر کارت با دستگاه کارتخوان

یکی دیگر از قابلیت های پیش بینی شده در جهت عملکرد دستگاه های کارتخوانی که شرکت شاپرک ارائه می دهد گرفتن ۱۰ گردش آخر کارت است.

__________________________________________

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر حرارتی

__________________________________________

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “قابلیت های جدید سامانه شاپرک

  1. پگاه گفت:

    نکات کاربردی و جالبی راجع به قابلیت های سامانه شاپرک بود ممنون

  2. اعظم گفت:

    ممنون که در مورد قابلیت های جدید سامانه شاپرک محتوا نوشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *