پرینتر, آموزش, تعمیرات

مشکلات رایج دستگاه پرینتر

مشکلات رایج دستگاه پرینتر

بررسی مشکلات رایج دستگاه پرینتر در سایت پکس پوز

مشکلات رایج دستگاه چاپ ممکن است به صورت اساسی کار یک ارگان را مختل کند. اما این مشکلات اگر که با آن آشنا باشید خیلی ساده رفع شود. با مقاله ی مشکلات رایج دستگاه پرینتر همراه باشید. از این طریق شاید یکی از مشکلاتی که شما با آن درگیر شده باشید به راحتی حل شود.

 

بیشتر بدانید:

دستگاه کش لس | دستگاه پوز سیار | کارتخوان سیار | تعمیر کارتخوان

 

پرینتر

پرینتر  یا همان چاپگر یک وسیله ی جانبی است که کاربردهای بسیار زیادی دارد از این دستگاه برای چاپ کردن متن ها و عکس ها استفاده می شود. پرینتر ها می توانند از نوع رنگی یا سیاه و سفید باشند. البته تنوع چاپگرها بسیار زیاد است. می توان پرینترها را بر اساس مدل یا کاربرد آنها دسته بندی کرد. هر شخصی بسته به نیاز و موارد استفاده اش مدل مد نظر خود را تهیه می کند . سه موردی که از نظر خریداران دستگاه چاپ بسیار حائز اهمیت است قیمت، کیفیت  و خدمات پس از فروش و تعمیرات پرینتر می باشد.

مشکلات رایج دستگاه پرینتر

 

مشکلات رایج دستگاه پرینتر

اما معمولا با وجود سرویس کردن چاپگر باز هم دستگاه چاپ دچار مشکل می شود. این مشکلات ناشی از استفاده ی نادرست و تنظیمات اشتباه دستگاه باشد. این مشکلات، مشکلات رایجی هستند. گاهی اوقات این مشکلات بسیار ساده هستند. تنها آشنایی نسبی با این مشکلات می تواند کافی باشد تا این مشکل را برطرف کند.

بیشتر بخوانید
انواع پرینترها

 

روشن نشدن پرینتر

روشن نشدن پرینتر گاهی نگران کننده است. این امر گاهی حکایت از آسیب های جدی به قطعات درونی دستگاه  من جمله خرابی مین برد  یا برد پاور پرینتر است. در این حالت نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات موجود می باشد. گاهی نیز امری بسیار ساده است. برای مثال بررسی برق متصل به دستگاه یا بررسی کابل و آداپتور خارجی پرینتر می تواند مشکل شما را حل کند.

مشکلات رایج دستگاه پرینتر

 

گیرکردن کاغذ

  • گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینت ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برخی از این علل بسیار ساده می باشد. در این حالت هر کاربری می تواند با اندکی دانش این مشکل را رقع کند
  • برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید بهتر است به یک سری از نکات توجه کنید
  • نباید از کاغذهای تاخورده، مرطوب یا پیچ و تاب خورده استفاده شود. از قرار دادن انواع مختلف کاغذ در سینی دستگاه کپی چند منظوره اجتناب کنید. نباید بیش از ظرفیت دستگاه کپی در سینی پرینتر کاغذ قرار دهید. دقت کنید که سطح کاغذ باید در زیر علامت ظرفیت کاغذ موجود درون سینی قرار گرفته باشد
  • احتمال گیرکردن کاغذهای سبک در دستگاه چاپ بسیار بیشتر است. در این حالت باید به جنس و نوع کاهذ باید توجه کرد
  • زمانی که می خواهید کاغذ جدیدی در سینی چاپگر قرار دهید باید آنها را باد دهید. این عمل باعث عدم التصاق کاغذ ها به همدیگر می شود.
  • تنظیمات دستگاه را باید حتما متناسب با اندازه ی کاغذ تنظیم کرد. عدم تنظیم کردن این امر باعث گیر کردن کاغذ می شود.
  • اگر هم کاغذ در دستگاه گیر کرد کافی است که دستگاه کپی را باز کنید و کاغذ را بیرون بیاورید. در این عمل باید حتما مطمئن باشید که هیج تکه ای در دستگاه باقی نمانده باشد. چرا که این امر باعث می شود که دوباره کاغذ در دستگاه گیر کند
بیشتر بخوانید
چه پرینتری بخریم؟

مشکلات رایج دستگاه پرینتر

 

خطوط روی کاغذ

  • ریختن تونر درون دستگاه کپی از رایج ترین علت خط انداختن دستگاه چاپ می باشد. این امر سطح شیشه ای را کثیف می کند. همین کثیفی عامل چاپ خطوط بر روی کاغذ می باشد.
  • کثیف بودن شیشه اسکنراز جمله عوامل مهم و تاثیر گذار بر چاپ باکیفیت و بدون خطوط بر روی کاغذ می باشد. در صورتی که بخواهید همیشه کیفیت چاپ دستگاه خود را حقظ کنید. باید شیشه ی اسکنر دستگاه پرینتر را به طور مرتب تمیز کنید.
  • اسلاید شو قطعه ی مهمی در چاپگر است.این قطعه عهده دار تمیر کردن قطعات چاپگر می باشد. با توجه به عملکرد آن باید متوجه شده باشید که به مرور زمان کثیف خواهد شد. زمانی که کثیف شود دیگر نمی تواند عمل خود را به خوبی انجام دهد. از این ‌رو علت دیگر خط انداختن دستگاه کپی بر روی کاغذ، کثیف شدن اسلایدشو دستگاه پرینتر می باشد.
  • نمونه های از مشکلات سخت افزاری که باعث خط انداخت دستگاه کپی می شود خرابی کارتریج یا درام دستگاه کپی است. در این حالت باید با متخصصان خبره در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

 

مشکل در فیوزینگ

آخرین مرحله ی تشکیل تصویر، فیوزینگ دستگاه پرینتر می باشد. به کمک فیوزینگ چاپگر تونر به خورد کاغذ می رود. در صورتی که این قطعه مانند سایر قطعات دستگاه پرینتر خراب شود، عملیات چاپ را مختل می شود.

مشکلات رایج دستگاه پرینتر

 

چروکیدگی  صفحات پرینت شده

عوامل زیادی  باعث چروکیدگی کاغذ چاپی می شود. از این رو نمی توان این امر را به یک عامل واحد نسبت داد. ولی آنچه که بدیهی است استهلاک و هرسودگی قطعات داخلی و انتخاب کاغذ با سایز نامتناسب امر مهمی است. البته نباید از این موضوع رطوبت و دمای محیط غافل شد. رطوبت بالا عامل انعطاف پذیری بیش از حد کاغذ می شود و این انعطاف پذیری عامل برای چروک شدن می شود.

بیشتر بخوانید
عیب یابی فیش پرینتر

مشکلات رایج دستگاه پرینتر

 

کپی بسیار روشن یا تیره

تنظیم اشتباه و یا دستکاری تنظیمات قبلی دستگاه چاپ و همچنین بهم خوردگی توازن و اعتدال کنترل تراکم باعث چاپی بی کیفیت به صورت کپی بسیار روشن یا تیره می شود. در صورتی که تنظیمات تصحیح شود.  این توازن به اعتدال برسد. مشکل ایجاد شده حل خواهد شد.

 

نقاط روی صفحه

گاهی اوقات در هنگام چاپ نقاطی بر روی کاغذ ظاهر می شود . این نقاط کیفیت چاپگر را تحت شعاع قرار می دهد. ایجاد این نقاط می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ساده ترین دلیل آن کیفیت پایین کاغذهای مورد استفاده است. عدم مرغوبیت و رطوبت کاغذ باعث ایجاد این مشکل می شود. چنانچه مسیری که کاغذ از آن عبور کند آلوده و کثیف باشد؛ می تواند باعث کاهش کیفیت چاپ و ظاهر شدن نقاط بر روی کاغذ چاپ شده شود. کثیفی و مشکلات درام، بی کیفیتی تونر در کارتریج عوامل تاثیر گذار دیگر در ایجاد نقاط روی کاغذ چاپی می باشد.

 

ایجاد سایه

وقتی که پوشش بیرونی فوم رول خراب شود؛ یا اینکه بر پایه نگهدارنده فوم رول مقدار بیش از حدی از گریس رسانا به کاربرده شود، سایه ایجاد می شود. در کل می توان اینگونه عنوان کرد که این مشکل به علت جریان و شارژ رخ می دهد. در این حالت باید اقدام به تعویض فوم رول یا تعمیر آن نمایید.

 

نصفه پرینت گرفتن دستگاه چاپ

رمانی که با این مشکل مواجه شدید اولین اقدام شما بررسی درایور دستگاه پرینت یاید باشد. همیشه باید از نسخه ی بروز درایور استفاده شود. اما لازم است که ذکر شود دلیل اصلی این مشکل کارتریج دستگاه چاپ می باشد. پس از بررسی درایور دستگاه و اطمینان از بروز بودن درایور باید کارتریج دستگاه را چک کنید.باید میزان جوهر موجود در کارتریج از حد نصاب کمتر نباشد. همچنین نحوه ی اتصال کارتریج در دستگاه بررسی شود

بیشتر بخوانید
تعمیر کارتخوان در جمهوری

 

ناخوانا بودن مطالب پرینت شده

 تار و ناخوانا بودن مطالب چاب شده ممکن است در ارتباط با ایجاد مشکل در کارتریج یا نوع تونر مصرفی باشد. از این رو برای برطرف کردن این مشکل باید کارتریج و تونر مصرفی خود را بررسی کنید.

مشکلات رایج دستگاه پرینتر

 

11 دیدگاه در “مشکلات رایج دستگاه پرینتر

  1. sara گفت:

    ممنون از بررسی مشکلات رایج دستگاه پرینتر

  2. رحمان حبوبی گفت:

    لطفاً در مشکلات رایج دستگاه پرینتر در خصوص خش یا شیار یا خط افتادن روی درام هم توضیح بفرمایید

  3. حسین گفت:

    به نکات مهمی در حفظ و نگه داری پرینترها اشاره شده. عالی بود

  4. نگار گفت:

    ممنون از نکاتی که درباره تعمیر پرینتر و ایراداتش گفتید. مفید بود.

  5. کیمیا گفت:

    خیلی ممنون از بررسی مشکلات رایج دستگاه پرینتر

  6. معصومه گفت:

    ممنون از توضیحاتی که درباره مشکلات رایج دستگاه پرینتر دادین

  7. نویان گفت:

    به مشکلات رایج دستگاه پرینتر بخوبی اشاره شده بود

  8. بهادر گفت:

    مقاله مشکلات رایج دستگاه پرینتر کمک زیادی به من کرد ممنون.

  9. سارا گفت:

    مقاله مشکلات رایج دستگاه پرینتر بسیار عالی و کاربردی بود

  10. سعید گفت:

    علت چاپ برگه نصفه توسط پرینتر چیست؟

  11. محمدرضا گفت:

    توضیحات عالی و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *