کارتخوان سیار

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

همه ی افرادی که با دستگاه کارت خوان استفاده می کنند بسته به نوع فعالیت کاریشان ، نیاز دارند .تا در مورد نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان اطلاعات کافی داشته باشند. در پکس پوز ، نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان را مورد بررسی قرار می دهیم .

دستگاه کارت خوان دستگاهی است که کارت های بانکی و هدیه را به منظور پردازش و تکمیل تراکنش هایی مانند فروش یا برداشت می خواند.

دستگاه کارتخوان

ماشین‌های کارت نوعی سخت‌افزار با فناوری داخلی هستند که به آن اجازه می‌دهد اطلاعات لازم را از کارت پرداخت جمع‌آوری کند. تا بتواند پرداخت را بپذیرد یا وجوه نقدی را تامین کند.

دستگاه کارت به هر نوع دستگاهی گفته می‌شود که کارت‌های بانکی را مدیریت می‌کند، اما عموماً به پایانه‌هایی اطلاق می‌شود که در تراکنش‌هایی که در آن پرداخت کارتی انجام می‌شود، مورد نیاز است.

 

دستگاه کارت چگونه کار می کند

یک ماشین کارت داده های ذخیره شده روی کارت تراشه یا نوار مغناطیسی کارت بانکی را می خواند. تراشه و نوار حاوی اطلاعات مربوط به حساب دارنده کارت است که برای پردازش تراکنش ضروری است.

اطلاعاتی که توسط دستگاه کارت خوانده می شود شامل: شماره حساب، تاریخ انقضای کارت، کد امنیتی 3-4 رقمی و نام دارنده کارت می باشد.

این به یک پردازشگر پرداخت اجازه می دهد تا تعیین کند که آیا حساب دارای وجوه کافی برای پوشش هزینه فروش است. که به کارت پرداخت می شود یا خیر. اگر چنین است، فروش موفقیت آمیز است.

بیشتر بخوانید
کارتخوان اندروید یوروو I9000

 

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

مالیات دستگاه کارتخوان

 

مالکان دستگاه کارتخوان نیاز دارند بدانند چگونه می توان مالیات بر دستگاه پوز را پرداخت کرد .که در مورد استفاده از این دستگاه مشکلی پیش نیاید.

بر طبق قانون جدید مجلس در این رابطه، دارندگان دستگاه های کارتخوان نیاز به هیچ اقدام خاصی برای پرداخت مالیات ندارند.

دارندگان دستگاه کارتخوان باید برای پرداخت مالیات  در سامانه ای که به این منظور گرفته شده است ،  یعنی سامانه مالیاتی  tax.gov.ir ثبت نام کنند.

برطبق قوانین جدید که تصویب شده ، تمامی دارندگان دستگاه های کارتخوان موظف به ثبت نام در این سامانه هستند.

————————————————

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه پوز سیار

تعمیر کارتخوان سیار

تعمیر پرینتر

————————————————

 

محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

 

در سال 1401 و سال های بعد از آن ، روش محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان مانند نحوه محاسبه مالیات بقیه مشاغل است و  هیچ تفاوتی ندارد.

طبق قانون مالیات مستقیم، مشاغل به 3 دسته تقسیم شده اند. گروه های: خدماتی، تولیدی و بازرگانی. مشاغل مختلف بر حسب اینکه به چه گروهی تعلق دارند، باید بین 10 تا 25 درصد درآمد خود را مالیات پرداخت کنند.

پس با توجه به این موضوع در نظر داشته باشید که مالیات جداگانه ای به نام مالیات دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز وجود ندارد. یعنی اگر صاحب کسب و کار و یا دارنده مجوز صنفی و رسمی هستید،

تنها اتصال دستگاه پوز کارفرما به سیستم مالیاتی کشور به منظور مشخص شدن درآمد و اطمینان از صحت اطلاعات و داده های ذکر شده  است . دارندگان دستگاه های پایانه فروشگاهی باید آگاه باشند که هر نوع فعالیت با این پایانه ها صرفا شامل مالیات نخواهد شد .

بیشتر بخوانید
قطع شدن کارتخوان

فقط به منظور راستی آزمایی و مشخص شدن میزان درآمد شما است.

__________________________________________

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر حرارتی

تعمیر فیش پرینتر

__________________________________________

 

نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

مالیات دستگاه کارتخوان چه مقدار است ؟

 

همان طور که گفته شد ، شما به عنوان صاحب دستگاه پوز باید اقدام به ثبت مالیاتی دستگاه کارتخوان خود کنند . به این ترتیب تراکنش های این دستگاه ها که برای بانک مرکزی قابل دسترسی است به عنوان فعالیت های شغلی افراد در نظر گرفته می شود. افراد شامل مالیات به دوسته تقسیم می شوند. که مالیات متفاوتی دارند.

  • یکی صاحبان مشاغلی که دارنده دستگاه پوز هستند و نسبت به ثبت نام مالیاتی دستگاه کارتخوان در سامانه معرفی شده اقدام کرده اند.
  • گروه دوم آن دسته از صاحبان دستگاه کارتخوان هستند که بر طبق قوانین ثبت نام خود را در سامانه گفته شده انجام نداده اند.

 

مالیات صاحبان مشاغلی که دستگاه کارتخوان دارند و در سامانه مالیات ثبت نام کرده اند، مانند بقیه مشاغل محاسبه می شود. بسته به نوع فعالیت شغلی این گروه موظف به پرداخت مالیات  بین 0 تا 25 درصد درآمد سالانه خود هستند. این افراد لزومی به پرداخت مالیات جداگانه برای دستگاه کارتخوان ندارند. مگر اینکه اطلاعات حاصل از تراکنش های دستگاه پوز آن ها اختلافاتی با واقعیت داشته باشد.

گروه دوم صاحبان دستگاه کارتخوانی هستند که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند . این افراد باید مالیات دستگاه کارتخوان را علاوه بر مالیاتی که برای مشاغل خود می پردازند، پرداخت کنند. به عبارتی این مالیات جریمه ای به عنوان عدم توجه این افراد به قانون و ثبت نام مالیاتی در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید
دستگاه کارتخوان SZZT-8225

__________________________________________

بیشتر بدانید:

دستگاه پوز سیار

کارتخوان سیار

کارت خوان سیار

__________________________________________

 

نوشته های مشابه

8 دیدگاه در “نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان

  1. مهتاب گفت:

    با خواندن مقاله نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان در سایت پکس پوز کطالب زیادی را متوجه شدم.

  2. فاطمه گفت:

    مقاله نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان نکات جالبی را بیان کرده برای آشنایی با این موضوع مفید است

  3. ادین گفت:

    نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان بسیار مفید بود

  4. iraj گفت:

    نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان رو خیلی خوب توضیح دادید.

  5. عباس عراقی گفت:

    چه جالب سپاس از مقاله خوبتون.

  6. حمید گفت:

    مقالتون در مورد نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان خیلی مفید و کامل بود ممنونم .

  7. پوریا گفت:

    در مقاله نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان نکات خیلی خوبی رو در این زمینه توضیح دادید . ممنون.

  8. نفس گفت:

    همیشه برای من سوال بوده که نحوه محاسبه مالیات دستگاه کارتخوان چجوری انجام می شه …ممنون از شما بابت ایت مقاله میشه این رو هم بفرمایید که به هر دسته چه مقدار تعلق می گیره و اینکه هر نفر می تونه چند تا دستگاه برای خودش داشته بلاشه در این سامانه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *