کارتخوان سیار

گم شدن دستگاه کارتخوان

گم شدن دستگاه های کارتخوان

گم شدن دستگاه کارتخوان در سایت پکس پوز به توضیح آن می پردازیم.

 

دستگاه کارتخوان

یکی از مشکلات همیشگی جابجا کردن هر روزه ی وجه نقد با خود می باشد. که این جابجایی وجه نقد، علاوه بر خطرناک بودن و تهدید امنیت مالی و یا حتی جانی شما همواره با مشکلات دیگری مانند داشتن انواع آلودگی ها، نیاز به وسایلی از قبیل کیف های جادار برای جابجایی آن، عدم توانایی خرید با مبالغ بالا و… همراه می باشد. کارت های اعتباری یکی از مواردی است که جایگزین مناسبی برای وجه نقد به شمار می روند.

کارت های اعتباری فضای کمی اشغال می کنند، آلودگی کم تری به همراه دارند، با داشتن رمز امنیت بیش تری برای صاحب آن به ارمغان می آورد و… البته لازمه ی جایگزینی این کارت ها با وجه نقد توانایی از استفاده از آن ها در تمام خریدها می باشد. امروزه با وجود دستگاه های کارتخوان(دستگاه های pos) در اکثر مغازه ها امکان استفاده از این کارت های اعتباری فراهم گشته است. همان طور که می دانید دستگاه کارتخوان دستگاهی است که موجب انتقال وجه از کارت مشتری به حساب بانکی صاحب دستگاه می گردد. کارتخوان ها دارای انواع مختلف می باشند. درصورتی که قصد تهیه ی دستگاه کارتخوان را دارید می توانید متناسب با نیاز خود و ویژگی های آن ها، نوع مناسب خود را انتخاب نموده و تهیه کنید.

بیشتر بخوانید
دستگاه پوز آنفو مدل AF70

بهتر است بخوانید:تعمیر فیش پرینتر

گم شدن دستگاه کارتخوان

گاهی اوقات ممکن است با مشکل گم شدن دستگاه کارتخوان خود مواجه شویم. این گم شدن می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. از جمله  این دلایل می توان به سهل انگاری صاحب دستگاه کارتخوان و جا گذاشتن آن و یا حتی سرقت دستگاه کارتخوان اشاره نمود. در رابطه با این موضوع باید بیان کرد که به طور کلی، دستگاه های کارتخوان به دو دسته ی ثابت و سیار تقسیم می گردند. در این بین دستگاه های کارتخوان سیار بیش تر در معرض گم شدن می باشند. زیرا افرادی که از این نوع دستگاه استفاده می نمایند اکثرا مشغول به کار های سیار، مانند پیک ها می باشند. در این مشاغل، دستگاه کارتخوان جابجایی زیادی را متحمل می شود. طی جابجایی ها ممکن است دستگاه در مسیر بیفتد، جا گذاشته شود، توسط سارقان دزدیده شود و …

گم شدن دستگاه کارتخوان

————————————————

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه پوز سیار

تعمیر کارتخوان سیار

تعمیر پرینتر

————————————————

در صورت گم شدن دستگاه کارتخوان چه کار کنیم؟

اگر با مشکل مفقود شدن و یا ربوده شدن دستگاه کارتخوان خود مواجهه شدید، لازم است پس از حفظ خونسردی خود به نکاتی توجه نمایید. از جمله ی این نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اولا باید توجه داشته که دستگاه شما گم شده است و یا این که احتمال دزدیده شدن آن وجود دارد. اگر دارای مشاغل سیار می باشید لازم است به آخرین مکانی که دستگاهتان را دیده اید مراجعه کرده و محل را به دقت بگردید. در صورت عدم یافتن دستگاه خود باید به پشتیبانی مراجعه نموده و مفقود شدن دستگاه خود را اطلاع داده و نسبت به گرفتن دستگاه جدید اقدام نمایید. البته در صورت دزدیده شدن شرایط متفاوت است. در این صورت باید به اداره ی آگاهی اطلاع دهید تا اقدامات لازم را برای یافتن دستگاه مسروقه ی شما انجام دهند.

بیشتر بخوانید
دستگاه کارتخوان مخصوص نانوایی ها

یلیلی

__________________________________________

بهتر است بدانید:

تعمیر دستگاه خودپرداز ATM

تعمیر پرینتر در محل

تعمیر پرینتر حرارتی

__________________________________________

پیشگیری از گم شدن دستگاه کارتخوان

به قول معروف پیش گیری بهتر از هرگونه درمان می باشد. این موضوع در استفاده از دستگاه های کارتخوان نیز صدق می کند. لذا در صورت داشتن دستگاه های کارتخوان باید نکاتی را رعایت نمایید تا از گم شدن دستگاه و یا بروز هرگونه آسیب به آن جلوگیری نمایید:

در صورتی که دارای دستگاه های کارتخوان سیار می باشید، توجه کنید که محل مخصوصی را به قرار دادن دستگاه خود اختصاص دهید. علی الخصوص اگر دارای شغلی سیار مانند، پیک موتوری می باشید. دقت نمایید که در این محل مخصوص آسیبی به دستگاه شما نمی رسد و یا این که احتمال افتادن دستگاه وجود نداشته باشد. هم چنین پس از هر بار استفاده از دستگاه مطمئن شوید آن را در جای مخصوص آن می گذارید. بهتر است هر چند مدت یکبار مکان مخصوص را چک کنید تا از وجود دستگاه کارتخوان درون آن مطمئن شوید. علاوه بر این نکات لازم است هنگام راه اندازی دستگاه خود، رمز پیش فرض دستگاه را با رمز مناسبی تغییر بدهید و موجب بالارفتن ایمنی دستگاه خود شوید.

__________________________________________

بیشتر بدانید:

دستگاه پوز سیار

کارتخوان سیار

کارت خوان سیار

__________________________________________

2 دیدگاه در “گم شدن دستگاه کارتخوان

  1. Zeynab گفت:

    گم شدن دستگاه کارتخوان یکی از مشکلات بزرگه ممنون از راهنمایی هاتون

  2. اعظم گفت:

    گم شدن دستگاه کارتخوان واقعا اتفاق بدی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *